Announcement

Collapse
No announcement yet.

6,5'' komponentsett som spiller HØYT?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 6,5'' komponentsett som spiller HØYT?

Som skrever ovenfor, ønsker tips til et frontsett som spiller HØYT, vil helst ha 2-veis, har støpt ut dørsidene i glassfiber, og ønsker å putte noe skikkelig inni der har noen Focal Coaxer framme nå, å de har ikkje sjangs til å holde følge med min Orion Hcca sub. Lydkvalitet er ikke SÅ viktig.
    Skal drive de med en Ground Zero Hydrogen 4-kanaler, ca 100w rms per kanal, har sett litt på det SPL settet til Cadence, men vil høre litt tips fra dere
    Budsjett: 1000-2500kr, ikke så altfor dyrt KAN evt strekke meg litt.
    Om noen har noe tilsalg så rop ut!

RE Xxx sitt komponentsett muligens? Har hørt at subbene blir ''skrytt opp til skyene'', men har ikke hørt så mye ellers om de, evt hva som gir høyest mulig lyd

Comment

Gladen audio sql skal vist spille bra og høyt.får det med dobbel madrass også.se på judysbilstereo.no :-)

Mvh kim

Comment

Hmm, ja det kan være ett alternativ ja men noe sier meg at de har fokusert litt for mye på SQ og ikke SPL, trenger noe som får ørene til å ryke før de vrenges, hehe

Comment

Audax PR170 + Fostex FT17H
          Dex-p99r, velocity vr450/2100, boston 6.43, 6.4, 8.4

Comment

Hvis det ikke MÅ være komp sett vil jeg anbefale 2stk DD VO B1 eller B2 og 2stk DD VO M6.5
            Sånt blir det alvorlig leven av!!

www.dynabel.no
            Mvh Joakim Hestad
            93267897
            Audi A6 1.8T Quattro 2001mod Stasj dynabel, Ground Zero.
            Golf II 1,6TD

Comment

Originally posted by Krollesen View Post
              Hvis det ikke MÅ være komp sett vil jeg anbefale 2stk DD VO B1 eller B2 og 2stk DD VO M6.5
              Sånt blir det alvorlig leven av!!

www.dynabel.no
              Jeg har netropp gått for vo serien.jeg gikk for
              2 stk vo b2
              4 stk vo m6.5
              2 stk vo w10
              Skal da kjøre tre veis og gleder meg til og får teste for det ser ikke ut som noe tull for og si det sånn
              2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

Comment

Originally posted by endrefager View Post
                Jeg har netropp gått for vo serien.jeg gikk for
                2 stk vo b2
                4 stk vo m6.5
                2 stk vo w10
                Skal da kjøre tre veis og gleder meg til og får teste for det ser ikke ut som noe tull for og si det sånn
                DD er jo ikke tull!
                Dette hørtes jo veldig tøft ut btw
                Mvh Joakim Hestad
                93267897
                Audi A6 1.8T Quattro 2001mod Stasj dynabel, Ground Zero.
                Golf II 1,6TD

Comment

Så ikke dumme ut de DD mellomtonene og diskantene nei! om jeg velger å kjøre 2 veis med 1stk 6,5 og 1stk B2 diskant på hver side burde det vel bråke bra!
                  Hvordan blir det med deling på desse, er det bare som et "vanlig" delefilter eller? Evt hvilke typer?
                  Takk for svar!

Comment

Jeg skal dele aktivt etter anbefaling fra judysbilstereo så er ikke noe delefilter med og ja jeg vil tro det bråker bra men forsterker er absolutt og anbefale.
                    2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

Comment

Har somsagt en GZ hydrogen 4-kanaler, holder el en stund men vet ikke helt hvordan dette med deling osv fungerer, delefrekvenser osv, om noen kunne forklart pittelitt om dette så hadde det vært fint, skal ikke ha noe sann superPEN lyd, så enklest og billigst mulig helst, sålenge det spiller til øya spretter ut, hehe trenger heller ikke bass i frontsettet, deler subben på ca 80, og lar hattehyllehøyttalerene ta det derifra, så vil jeg ha kun mellomtone og diskant fremme

Comment

Da står valget hovudsaklig mellom Gladen SQL, DD sine elementer og tweetere(som nevnt på forrige side), og RE audio XXX sitt 6,5 komponentsett, hva tror dere? evt forslag til delefilter/frekvens på DD elementene?
                        Tusen takk for alle svar og forslag!

Comment

I utgangspunktet trengs ikke delefilter til VO. Men kan være greit å safe litt Å hvis du tror Gladen SQL er for mye SQ fokusert kan jeg trøste deg med det at det er det ikke. Det spiller høyt som fy... Men kan dog ikke sammenlignes med Vo.
                          Ole Petter Holelien
                          Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
                          Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
                          Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Gikk for denne komboen selv (med litt hjelp fra Joakim):
                            DDAW6.5
                            og
                            DDAT28

Kan ikke oppdatere om resultatet før om noen dager men fått mye skryt i utenlandske forum ihvertfall..

Comment

Originally posted by Johan View Post
                              Gikk for denne komboen selv (med litt hjelp fra Joakim):
                              DDAW6.5
                              og
                              DDAT28

Kan ikke oppdatere om resultatet før om noen dager men fått mye skryt i utenlandske forum ihvertfall..
                              Det der såg slettes ikke dumt ut!
                              Er men hvordan blir det med forsterkerkraft til både element og diskant, blir jo ganske mange Rms tilsammen, og jeg har 2 kanaler med 90(?)RMS(4 ohm) til rådighet, så lurer på om Gladen Audio Sql passer best for min del, ellers må jeg sikkert ha et delefilter om jeg skal gå for den DD vo komboen, og om det kunne evt spilt bra nok med 90rms til en mellomtone og en diskant? hvilket delefilter anbefaler dere til en grei pris evt?

Comment

Working...
                              X